Pracuję jako grafik komputerowy w małej agencji reklamowej. Moje życie to ciągła walka z deadlinami, poprawkami klientów i tym wiecznym uczuciem, że nigdy nie mam dość czasu. Siedzę przed monitorem po dwanaście godzin dziennie, projektuję logotypy, ulotki, banery, a wieczorem, zamiast odpoczywać, wracam do domu i… znowu siadam przed komputerem. Tylko że tym razem nie dla pracy. Dla rozrywki. Szukam czegoś, co wyrwie mnie z tego monotonnego ciągu pikseli i warstw w Photoshopie. I pewnego dnia, kiedy zmęczony po kolejnym wykańczającym zleceniu otworzyłem przeglądarkę, trafiłem na coś, co zmieniło moje wieczory.
To było przypadkowe. Przeglądałem fora graficzne, a w jednym z wątków ktoś wspomniał o platformie z grami, która ma świetną oprawę wizualną. Jako grafik od razu zwróciło to moją uwagę. Postanowiłem sprawdzić, jak to wygląda od strony wizualnej, bez żadnych planów na grę. Kliknąłem w link, przewinąłem stronę i od razu doceniłem kolorystykę, animacje, czcionki – to było zrobione z prawdziwą dbałością o detale. Zarejestrowałem się tylko po to, żeby zobaczyć więcej. I tak, tego wieczoru, po raz pierwszy wszedłem na vavada com pl – nie jako gracz, ale jako ktoś, kto szuka inspiracji. Szybko jednak okazało się, że ta platforma ma do zaoferowania znacznie więcej niż tylko ładne menu.
Z ciekawości zacząłem klikać w różne gry, żeby sprawdzić ich interfejsy i mechaniki. Automaty były jak małe dzieła sztuki – każda gra miała inny motyw, inną paletę barw, inne detale. Zaczynałem od tych najbardziej kolorowych, jak dżungla czy kosmos, bo przyciągały mój graficzny zmysł. Po jakimś czasie, nie wiedząc kiedy, wrzuciłem mały depozyt – tak, żeby zobaczyć, jak działa cały mechanizm od środka. Kręciłem bębnami, a każdy spin towarzyszył dźwiękom, które wywoływały uśmiech. I wtedy, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu, trafiłem na wygraną. To nie była wielka kwota, ale satysfakcja była ogromna. Moja pierwsza myśl: to nie tylko fajnie wygląda, ale jeszcze działa na korzyść.